| Mapa serveru | Fakulty VUT | česky english 

Odbor matematické analýzy
Charakteristika odboru


» Pedagogická činnost

Pedagogická činnost odboru je zaměřena zejména na předměty matematické a numerické analýzy. Členové odboru se podílejí na přednáškách i cvičeních matematických předmětů v bakalářském, magisterském i doktorském studiu, a dále v kurzu celoživotního vzdělávání. Významný podíl na pedagogické činnosti odboru má rovněž zapojení jeho členů při vytváření různých forem podpory výuky (dříve tištěných, nyní převážně elektronických). Pedagogickou činnost lze v tomto smyslu rozdělit do pěti oblastí:

Bakalářský studijní program Strojírenství (obory profesního i obecného typu)
Členové odboru jsou garanty výuky předmětů:

  • Matematika III
  • Numerické metody I
  • Matematika III-B


Bakalářský a magisterský studijní program Aplikované vědy v inženýrství, obor matematické inženýrství
Členové odboru se podílejí na vedení bakalářských a diplomových prácí studentů tohoto oboru a jsou garanty výuky předmětů:

  • Funkcionální analýza I
  • Matematická analýza III
  • Matematické metody v teorii proudění
  • Moderní metody programování
  • Moderní metody řešení diferenciálních rovnic
  • Numerické metody I, II a III
  • Parciální diferenciální rovnice
  • Základy optimálního řízení
  • Základy programování
  • Vybrané kapitoly z matematické analýzy
  • Úvod do TeXu
  • Matematický software

Doktorský studijní program
Členové odboru jsou školiteli v rámci oboru Matematické inženýrství. Jsou také garanty předmětů doktorského studia:

  • Numerická matematika I a II
  • Rovnice matematické fyziky I a II
  • Funkcionální analýza a prostory funkcí
  • Matematické metody optimálního řízení

Kurz celoživotního vzdělávání
Odbor připravuje v rámci spolupráce s firmou Honeywell semestrální kurz přednášek na téma Dynamika letu a jeho řízení.

Elektronická podpora výuky
Členové odboru se významně podílejí na tvorbě a aktualizaci elektronických podpor pro výuku matematických předmětů na FSI (viz http://mathonline.fme.vutbr.cz) a na zajištění eLearningového kurzu z předmětů Matematika I a Matematika II v rámci celoškolského softwaru Moodle. Tyto a další pedagogické aktivity jsou každoročně podporovány získanými projekty (zejména v rámci FRVŠ).

 



Tisk článkučlánek mailem